1 | Zóna urovnávání povrchu půdy. Lze výhodně využít v předseťové přípravě. |
2 | Zóna kypření. Hloubka kypření 4 – 15 cm. Kypřící dláta s optimalizovanou geometrií v pěti řadách s malou výslednou roztečí zajistí velmi jemné celoplošné prokypření a intenzivní promíchání půdy s rostlinnými zbytky. |
3 | Zóna urovnání hrůbků. Urovnávací disky také zvyšují zapravení rostlinných zbytků. |
4 | Zóna drobení hrud a zpětného utužení půdy. Optimální zpětné utužení půdy zajišťuje dobré vsakování srážek i vzlínání půdní vláhy k povrchu. Válce lze i snadno demontovat a pracovat bez válců. |
Polonesený 5-řadý modulární kypřič Fantom PRO s nízkým tahovým odporem a variabilní hloubkou zpracování půdy je vhodný pro jarní, letní i podzimní práce a díky své modulárnosti může brzy začít s jarními pracemi, jelikož zvládá i vlhčí zeminu.
Slupice s roztečí 190 mm jsou rozmístěny v 5 řadách, díky jejich optimalizovanému rozmístění v kombinaci s vysokou světlostí rámu 655 mm je dosaženo výborné průchodnosti rostlinných zbytků a odolnosti proti ucpávání. Narážecí systém šípových radlic a dlát umožňuje jejich snadnou a rychlou výměnu.
Fantom PRO je vybaven integrovanou nápravou a kopírovacími koly. Díky tomu je možné se strojem pracovat bez zadního příslušenství (například válci či zavlačovači). Pro uchycení zadního příslušenství je použit rychloupínací systém, se kterým je odpojení nebo výměna otázkou několika minut.
Polonesený 5-řadý modulární kypřič Fantom PRO s nízkým tahovým odporem a variabilní hloubkou zpracování půdy je vhodný pro jarní, letní i podzimní práce a díky své modulárnosti může brzy začít s jarními pracemi, jelikož zvládá i vlhčí zeminu.
Slupice s roztečí 190 mm jsou rozmístěny v 5 řadách, díky jejich optimalizovanému rozmístění v kombinaci s vysokou světlostí rámu 655 mm je dosaženo výborné průchodnosti rostlinných zbytků a odolnosti proti ucpávání. Narážecí systém šípových radlic a dlát umožňuje jejich snadnou a rychlou výměnu.
Fantom PRO je vybaven integrovanou nápravou a kopírovacími koly. Díky tomu je možné se strojem pracovat bez zadního příslušenství (například válci či zavlačovači). Pro uchycení zadního příslušenství je použit rychloupínací systém, se kterým je odpojení nebo výměna otázkou několika minut.
Zadní příslušenství je připojeno přes paralelogram, které zajišťuje dokonalé kopírování terénu a následně modulární systém umožňuje výměnu či úplné odpojení zadních válců a dalšího příslušenství a díky integrované nápravě může stroj pracovat bez zadního příslušenství, kdy se radličky, případně dláta umístěné za koly, postarají o zahlazení a prokypření vzniklých stop. Integrovaná náprava dále zajišťuje dobrou manévrovatelnost a rychlé otáčení při práci i při transportu. Vysoká světlost rámu 655 mm zajišťuje optimální průchodnost a přizpůsobivost polním podmínkám. Kvalitní prokypření a promíchání půdy s následným zapravením rostlinných zbytků s relativně nízkým tahovým odporem zajišťují vyměnitelné radlice nebo dláta. Případná nutná výměna radlic je rychlá a snadná díky rychloupínacímu systému (klín, čep).
Zadní příslušenství je připojeno přes paralelogram, které zajišťuje dokonalé kopírování terénu a následně modulární systém umožňuje výměnu či úplné odpojení zadních válců a dalšího příslušenství a díky integrované nápravě může stroj pracovat bez zadního příslušenství, kdy se radličky, případně dláta umístěné za koly, postarají o zahlazení a prokypření vzniklých stop. Integrovaná náprava dále zajišťuje dobrou manévrovatelnost a rychlé otáčení při práci i při transportu. Vysoká světlost rámu 655 mm zajišťuje optimální průchodnost a přizpůsobivost polním podmínkám. Kvalitní prokypření a promíchání půdy s následným zapravením rostlinných zbytků s relativně nízkým tahovým odporem zajišťují vyměnitelné radlice nebo dláta. Případná nutná výměna radlic je rychlá a snadná díky rychloupínacímu systému (klín, čep).
Hroty radlic jsou standardně osazeny plátky se slinutými karbidy, které výrazně zvyšují jejich životnost a zajišťují optimální geometrii radlic po celou dobu životnosti. Za radlicemi jsou umístěny urovnávací disky zajišťující urovnávají povrchu půdy. K dosažení optimální povrchové struktury a dobrého zpětného utužení je možnost volby vhodného zadního válce. Přítlak válců si můžeme zvolit, a to buď vlastní vahou přípojného zařízení, nebo hydraulickou silou. Při změně pracovní hloubky se přítlak automaticky přizpůsobí, tak že zeminu tužíme stále stejnou silou. Lze vybírat z několika typů zadních válců. Válec zajišťuje zpětné utužení půdy, rozdrobení hrud a urovnání povrchu pozemku. Díky rychloupínacímu systému je možné snadno vyměnit válce například za prutové zavlačovače nebo pracovat zcela bez zadního příslušenství. Přenastavování stroje lze provádět za jízdy přes hydraulické okruhy.
Hroty radlic jsou standardně osazeny plátky se slinutými karbidy, které výrazně zvyšují jejich životnost a zajišťují optimální geometrii radlic po celou dobu životnosti. Za radlicemi jsou umístěny urovnávací disky zajišťující urovnávají povrchu půdy. K dosažení optimální povrchové struktury a dobrého zpětného utužení je možnost volby vhodného zadního válce. Přítlak válců si můžeme zvolit, a to buď vlastní vahou přípojného zařízení, nebo hydraulickou silou. Při změně pracovní hloubky se přítlak automaticky přizpůsobí, tak že zeminu tužíme stále stejnou silou. Lze vybírat z několika typů zadních válců. Válec zajišťuje zpětné utužení půdy, rozdrobení hrud a urovnání povrchu pozemku. Díky rychloupínacímu systému je možné snadno vyměnit válce například za prutové zavlačovače nebo pracovat zcela bez zadního příslušenství. Přenastavování stroje lze provádět za jízdy přes hydraulické okruhy.
Zušlechtěné vysokopevnostní materiály ve spojení s technologií eXtra STEEL line, jsou zárukou dlouhé životnosti našich strojů i v těch nejtěžších podmínkách.
Díky naprostému minimu seřizovacích a mazacích míst je obsluha, ovládání ale i následná údržba velmi jednoduchým úkonem, který zvládne každý.
Výhodou konstrukce tohoto stroje je jeho víceúčelovost a nastavitelnost přinášející vysokou variabilitu práce.
Technické parametry | Jednotky | Fantom 650 PRO |
Fantom 800 PRO |
Fantom 850 PRO |
Fantom 1050 PRO |
Fantom 1250 PRO |
---|---|---|---|---|---|---|
Pracovní šířka | mm | 6 550 | 8 050 | 8 450 | 10 350 | 12 250 |
Transportní šířka | mm | 3 000 | 3 000 | 3 000 | 3 000 | 3 000 |
Transportní výška | mm | 3 550 | 4 000 | 4 275 | 3 700 | 4 000 |
Celková délka stroje | mm | 9 900 | 9 900 | 9 900 | 10 400 | 10 400 |
Pracovní hloubka | mm | 40–150 | 40–150 | 40–150 | 40–150 | 40–150 |
Počet radlic | ks | 35 | 43 | 45 | 57 | 67 |
Rozteč radlic | mm | 190 | 190 | 190 | 190 | 190 |
Počet řad radlic | ks | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Rozteč řad | mm | 790 | 790 | 790 | 790 | 790 |
Odjišťovací síla radlic | kg | 310 | 310 | 310 | 310 | 310 |
Počet opěrných kol | ks | 4 | 6 | 6 | 8 | 8 |
Počet transportních kol | ks | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Světlost rámu | mm | 655 | 655 | 655 | 655 | 655 |
Pracovní výkon | ha/h | 5,2–7,8 | 6,4–9,6 | 6,8–10,2 | 8,4–12,6 | 10,0–15,0 |
Tažný prostředek 1 | kW HP |
200–300 270–405 |
230–350 310–475 |
245–370 330–495 |
295–400 400–550 |
400–440 550–675 |
Pracovní rychlost | km/h | 8–12 | 8–12 | 8–12 | 8–12 | 8–12 |
Maximální přepravní rychlost 4 | km/h | 30 | 30 | 30 | 30 | 30 |
Maximální svahová dostupnost | ° | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Počet hydraulických okruhů / tlak | bar | 5–6 / 200 | 5–6 / 200 | 5–6 / 200 | 5–6 / 200 | 5–6 / 200 |
Počet hydrospojek / typ | 12 / ISO 12,5 | 12 / ISO 12,5 | 12 / ISO 12,5 | 12 / ISO 12,5 | 12 / ISO 12,5 | |
Požadavek na závěs traktoru | TBZ kat. 3; čep Ø 50, 70 mm; koule K80 | čep Ø 50, 70 mm; koule K80 | ||||
Hmotnost stroje 2 | kg | 8 300 | 9 300 | 9 500 | 12 700 | 13 800 |
1 Doporučený tažný prostředek, skutečná tahová síla se může výrazně měnit podle hloubky zpracování, půdních podmínek, svahovitosti pozemku, opotřebení pracovních orgánů a jejich seřízením.
2 Závisí na typu použitého válce.
4 Přeprava / brzdová soustava: Dodržujte národní ustanovení platná pro přepravu strojů po veřejných komunikacích. Ověřte si zákonná ustanovení platná v dané zemi a předpisy o maximálních přípustných celkových hmotnostech a zatížení náprav a také o nezbytném případném použití brzdové soustavy. Pokud máte další otázky, kontaktujte našeho obchodního zástupce.
PRO - umístění transportní nápravy před zadním válcem
Naše produkty neustále zlepšujeme a inovujeme, abychom poskytli co nejlepší řešení pro současné technologické trendy a vyhověli požadavkům zákazníků. Z tohoto důvodu mohou být některé z nabízených produktů vyrobeny odlišně, než jsou uvedeny na webových stránkách. Závazné specifikace a parametry stroje budou potvrzeny při objednání.
Velmi důležitá je správná volba typu zadního válce, který se velkou měrou podílí na výsledné kvalitě zpracování. Válec půdu zpětně utuží a dále rozdrobí a urovná. Výběr typu válce závisí na typu půdy a způsobu využívání stroje.
Válec | Dvojitý ring DRR |
Dvojitý DFR |
Dvojitý hrotový DSR |
Trubkový TR |
---|---|---|---|---|
Drobení | ●●●○ | ●●●○ | ●●○○ | ●●○○ |
Pěchování | ●●●● | ●●●● | ●●●○ | ●●●○ |
Hloubkové vedení | ●●●● | ●●●● | ●●●● | ●●●○ |
Odolnost proti ucpávání | ●●●● | ●●●● | ●●●● | ●○○○ |
Vhodnost do kamenitých půd | ●●●○ | ●●●○ | ●●●○ | ●●●○ |
Vhodnost do mokrých půd | ●●●● | ●●●● | ●●●● | ●○○○ |
Těžké půdy | ●●●● | ●●●● | ●●●● | ●●○○ |
Střední půdy | ●●●● | ●●●● | ●●●● | ●●●○ |
Lehké půdy | ●●●● | ●●●● | ●●●○ | ●●●● |
Válec | Diskový SDR |
Dvojitý V-ring DVR |
---|---|---|
Drobení | ●●●○ | ●●●○ |
Pěchování | ●●●● | ●●●● |
Hloubkové vedení | ●●●● | ●●●● |
Odolnost proti ucpávání | ●●●○ | ●●●● |
Vhodnost do kamenitých půd | ●●●○ | ●●●○ |
Vhodnost do mokrých půd | ●●●● | ●●●● |
Těžké půdy | ●●●● | ●●●● |
Střední půdy | ●●●● | ●●●● |
Lehké půdy | ●●●○ | ●●●● |
Zavlačovač | Flexi-board + zavlačovač | Třířadý zavlačovač + lištový válec |
---|---|---|
Drobení | ●●○○ | ●●●● |
Pěchování | ●○○○ | ●○○○ |
Odolnost proti ucpávání | ●●●● | ●●○○ |
Vhodnost do kamenitých půd | ●●○○ | ●●○○ |
Těžké půdy | ●●○○ | ●●○○ |
Střední půdy | ●●●● | ●●●○ |
Lehké půdy | ●●●● | ●●●● |